Зда?ться, ц?ни стрибають вже неконтрольовано. В?д орган?в влади, наприклад, М?нпаливенерго - жодно? реакц??, н? слова пояснень, окр?м традиц?йних про "зростання вартост? нафти у св?т?".
Хоча, коли тор?к варт?сть "чорного золота" сягнула свого м?н?муму, - стр?мкого зниження ц?н при цьому не було. В даному випадку виникають к?лька слушних запитань - чому р?зке здорожчення в?дбува?ться у держав?, де працюють 6 нафтопереробних завод?в? Чому дос? нема? стратег?чного резерву нафтопродукт?в, який би дозволяв "гасити" ц?нов? спалахи? Ще 2 роки тому таких питань було менше, бо весь ринок працював за ч?ткою ? зрозум?лою "формулою", яка не дозволяла нафтотрейдерам гнати догори варт?сть бензину.
Уряд Тимошенко ?? зм?нив - насл?дки в?дчува? кожен автомоб?л?ст. А незабаром - побачать ? "безкол?сн? укра?нц?" (анал?тики прогнозують - поточне здорожчання бензину обернеться 5-в?дсотковою ?нфляц??ю на товари та послуги широкого вжитку). Бензинове розсл?дування проводив Геннад?й В?вденко:
Стрибки ц?н на бензин в Криму нагадували каскад. Щотижня протягом червня пальне дорожчало на 20-25 коп?йок. Тепер за найб?льш ходовий бензин марки А-95 доведеться платити б?льше 7 гривень за л?тр. За прем?ум-верс?? - ще коп?йок на 60-80 б?льше. Паливн? продавц? скаржаться на укра?нськ? нафтопереробн? заводи. Мовляв, вони так швидко п?двищують закуп?вельн? ц?ни, що АЗС нав?ть не встигають м?няти ц?нники на сво?х табло. ? продовжують кивати на м?нливу вдачу п?дступного нафтового ф'ючерсу.
Антон Раск?н, комерц?йний директор кримсько? паливно? корпорац??:
Во всем мире вырос баррель, что влияет на цену заводов. И заводы отреагировали очень быстро. Подняли цену буквально за этот месяц процентов на 20. Даже мы, конечные продавцы нефтепродуктов, не успеваем за ними. Нафтовий ф'ючерс за океаном, справд?, зр?с за останн? два м?сяц? - на половину. Зараз сяга? позначки у 70 долар?в. Проте, р?к тому в?н був ? 150 долар?в, то чому зараз бензин дорожчий?
"Хто замовив подорожчання бензину?" На цю прес-конференц?ю мали з'явитися представники М?нпаливенерго. Натом?сть, в?ддуватися за виконавчу владу довелось голов? державного об'?днання "Укрнафтох?мпереробка". Володимир ?м?л?н скаржиться, що 6 укра?нських нафтопереробних завод?в, як? нин? у приватних руках, - не спроможн? задовольнити кра?ну пальним. Ц?каво, що ?стотн? пакети акц?й в половин? з них - збер?гаються за урядом.
Володимир ?м?л?н, генеральний директор "Укрнафтох?мпереробки":
Мы сегодня гробим свою нефтепереработку - реконструкции не проводится. Естественно - работает на износ. И что будет завтра - легко догадатся.
Гл?б Простаков, анал?тик консалтингово? компан??, вважа?, що у стрибку ц?н винний не лише ф'ючерс, застар?л? в?тчизнян? заводи, але й спотворена урядом формула розрахунку ц?нового коридору для палива. Справа в тому, що два роки тому, щоб позбутися щор?чних бензинових криз, у попередньому уряд? розробили формулу, яка, грубо кажучи, включала варт?сть ?вропейського дорогого бензину, дешевого в?тчизняного, плюс - витрати нафтотрейдер?в. Певний ц?новий коридор, який влаштовував чиновник?в ? б?знесмен?в. Для укра?нц?в ц?на на пальне рухалася майже непом?тно. У травн? цього року урядовц? прибрали складову в?тчизняного бензину, бо зимов? ц?ни на нафтопродукти в Укра?н?, на думку уряду, не обвалювалися так стр?мко, як за кордоном.
Проте, саме тод? ц?ни за кордоном стр?мко п?шли вгору - в?тчизняного бензину у формул? вже не було, що дозволило продавцям на АЗС вистр?лити ц?нниками во вертикал? в напрямку сил небесних.
Гл?б Простаков, анал?тик консалтингово? компан?? UPECO:
В пользу этого свидетельствуют опережающие темпы роста цен нефтепродуктов на украинском рынке по сравнению с европейскими ценами - нужно понимать, что украинский рынок нефтепродуктов - это не зеркальное отображение европейского. По нашим расчетам - если в формулу включить украинскую составляющую - цену можно снизить на 15-20 копеек сейчас.
Юр?й Бойко, перебуваючи ще на посту проф?льного м?н?стра, два роки тому розробляв цю формулу разом ?з нафтотрейдерами. В?н заявля?, що нин?шн?й уряд розбалансував нафтовий ринок в кра?н? ? тепер не зна?, що з ним вд?яти.
Юр?й Бойко, м?н?стр палива та енергетики опозиц?йного уряду:
Все це св?дчить про вкрай непрофес?йну роботу уряду в цьому напрямку. А це напряму б'? по кишен? наших людей. Якщо буде продовжена ця практика привязки т?льки до св?тових ц?н без урахування власно? нафти ? власно? переробки, то можна оч?кувати все що завгодно. Ми, до реч?, попереджали к?лька тижн?в тому, що оч?ку?ться сутт?ве п?двищення ц?ни, буквальнотиждень тому я вже прогнозував таку ситуац?ю. тому що не враховуються важлив? чинники, як? можуть стаб?л?зувати ц?ну.
Серг?й Куюн, член експертно-анал?тично? групи, яка й визнача? цей ц?новий коридор, каже, що тепер вже цього робити неможна. Бо ц?ни укра?нських НПЗ - зашкалюють ? п?сля в?дновлення формули за старим зразком - гуртова варт?сть бензину буде ще б?льшою. Нафтотрейдери на АЗС вже не зможуть його продати за ще вищими покАзниками - вони стали заручниками сво?х ц?нник?в.
Серг?й Куюн, член експертно-анал?тично? групи при М?нпаливенерго:
И учасникам рынка это не очень выгодно - потому что высокая цена снижает продажи. Чем ниже у тебя продажи - тем хуже работает твой бизнес. Поэтому я уверен - трейдеры будут сохранять практику работы на пониженной рентабельности, для того чтобы сохранить прежние объемы продаж.
Кожне здорожчання на 20 коп?йок - це м?нус 2% обсяг?в продажу, кажуть продавц? бензину. Якщо покупц?в ц?ни кусають, то нафтотрейдер?в, мовляв, - просто гризуть. Нав?ть на столичних АЗС один з десяти вод??в вже не заправля?ться.
Про ц? кепськ? справи розпов?да? комерц?йний директор столично? мерж? бензоколонок В'ячеслав Стешенко. Говорить, тут в столиц? - становище не таке жахливе. Але в декотрих рег?онах Укра?ни протягом червня реал?зац?я бензину впала на половину. Мало того, що криза скоротила споживання пального з боку п?дпри?мц?в. Тепер через цифровий стрибок на стеллах н?яков?ють ? звичайн? громадяни.
В'ячеслав Стешенко, комерц?йний директор мереж? АЗС столичного рег?ону:
Вряд ли кто знает, чего следует ожидать. Знаю одно, если цена будет падать в мире - мы будем снижать цены. Если она будет расти - то и у нас она будет подниматься. Пока мы не найдем нефть у себя в стране.
Анал?тики федерац?? роботодавц?в порахували, що поточне здорожчання бензину обернеться 5-в?дсотковою ?нфляц??ю на товари та послуги широкого вжитку. Кр?м того - в?дм?нусу? один в?дсоток валового внутр?шнього продукту. За тиждень, що минув, - варт?сть пального зросла ще на 2%. Ц?лий м?сяць ?н?ц?ативи уряду з? стримання бензинових ц?н - непом?тн?.
От себя добавлю: такого бардака и такой корупции как у нас нет ни где в мире, вот почему наша страна занимает 1 место по количеству взяток! И все на нас наживаются!